Tuesday, June 30, 2009

Condoms Sagami Love Distance

Evo spota koji razbija tabue da komunikacija kondoma ne može biti krcata esencijalnom romantikom.

James Boag's



Najkvalitetnije pivo iz juzne polulopte, i definitivno najbolje na Novom Zelandu.

Ljubav na prvi let



25 godina crvene vreline od Virgin Atlantic!

David Plouffe - The Art of the Possible

David Plouffe The Art of the Possible

Interesantan i precizan prikaz Obaminog puta od "crnog političara do bele kuće". Obavezna lekcija za sve koji nameravaju da se bave ili smatraju da razumeju mehanizme političkog marketinga. Ova kampanja je inače učinila mnoge udžbenike o komunikaciji zastarelim.

Monday, June 29, 2009

Nike

"Da li je to čovek ili je mašina" - davno je postavljeno pitanje. Nike nastavlja da pomera granice - ne samo načina komunikacije brenda već i onoga što nudi kupcima, što je jedini potentan recept za dugovečnost na tržištu.

Saturday, June 27, 2009

Enzo B


Jednostavno i efektno: "No matter from where, Your Child will be yours"

Usvojite.

Spot je rad agencije JWT Italija, Milan.

Monday, June 22, 2009

Budite sebični: Radox


Možda ne toliko briljantan TV spot, koliko je slogan "Be selfish" jedan od najboljih u poslednje vreme: provokativan i iskren, mogao bi da zaživi na duže vreme, u okruženju neiskrenih, uvek napola ispričanih priča. A oglašavanje jeste pričanje priča.
Više informacija Vas očekuje na: www.be-selfish.co.uk

Mastercard - novi spot


Ovaj spot je još jedan dokaz da je dobro definisana komunikaciona platforma i jasno definisan kreativni ton zapravo priceless. Novi spot za Mastercard karticu nastavlja tradiciju "za sve ostalo tu je Mastercard", jednu od najdugotrajnijih kampanja u proteklih deset godina.

Label design




Autor: Ivana Martinović - Graphic Designer (Sydney).
Više radova dostupno na: http://www.ivanamartinovic.com/

Friday, June 19, 2009

Denver Museum of Nature And Science


U Beogradu je ovih dana aktuelna izložba Dinosaurusa iz Patagonije, koju prati i simpatična kampanja puna poruka poput "Možete hraniti životinje, nisu jele milion godina"... Evo najave sličnog događaja u Denver Museum of Nature and Science.

Samurai Vodka


Dizajnirao: Arthur Schreiber.

Thursday, June 18, 2009

Luvsdiapers: Procter&Gamble



Procter&Gamble se, kao i ostali oglašivači, neprekidno menja. Obično - među prvima. Više informacija o ovoj kampanji pronađite na www.luvsdiapers.com.
Autor kampanje je agencija Saatchi&Saatchi, NYC.

Toohey’s Extra Dry | TED 696 Project


Kako iskoristiti medij koji do sada niko nije koristio na tržištu - običnu brown paper bag? Kako se izdvojiti iz konkurencije i privući pažnju u moru drugih piva? Ovaj projekat otkriva neke od novih mogućnosti. Kao i svaka velika ideja - i ova je krajnje jednostavna.

Wednesday, June 17, 2009

Prijatelji Stakla

Rekli su o oglašavanju...

"Bilo koja forma javnog saopštenja sa namerom da direktno ili indirektno pomogne prodaji robe, pronalaženju posla itd."
(Websterov recnik)

"Čin prenošenja ideje iz glave jednog čoveka u glavu drugog."
(Rozer Rivs)

"Kada oglašavanje odradi svoj posao, milioni ljudi sačuvaju svoj."
(International Advertising Association)

"Prodaja proizvoda bez oglašavanja isto je sto i namigivanje devojci u tunelu."
(Filip Kotler)

"Oglašavanje je rock-n'roll biznis sveta."
(Tom Manahan, agencija LMS)

"Oduvek sam verovao da je pisanje oglasa druga najprofitabilnija forma pisanja. Prva je, svakako, kidnaperska pisma..."
(Filip Dusenberi, agencija BBDO)

"Lakše je napisati deset solidnih soneta nego jedan delotvoran oglas."
(Oldos Haksli)

"Dobar oglas kombinuje strast Patona i lukavstvo Romela."
(nepoznati stručnjak)

"Eksploatiše ljudsku neadekvatnost."
(Ricard Hogart)

"Tehnike oglašavanja stimulišu prirodnu inklinaciju mladih ljudi da izbegavaju rad, obećanjem trenutnog zadovoljavanja svake želje."
(Papa Jovan Pavle II)

"Dakle, mladiću, najprije moraš naučiti osnovni zakon reklame: sve mora biti jasno, tako reći jednostavno, zapravo nimalo komplicirano, ali precizno i upečatljivo, dapače izazovno i nametljivo i pomalo tajanstveno, da svatko shvati sve na prvi pogled. Jasno?"
("Alan Ford")


(Svi citati preuzeti iz knjige "Advertising (P)Age" Lazara Džamića)

Thursday, June 11, 2009

Art & Copy, film



"If you're a photographer, filmmaker, CD or AD and interested in advertising work, and/or if you've enjoyed Doug Pray's previous documentary films Hype!(about Seattle Grunge) or Scratch (about DJ Culture), you'll want to check out his new one, Art & Copy."

Synopsis:

"ART & COPY reveals the stories behind and the personal odysseys of some of the most influential advertising visionaries of our time and their campaigns, including Lee Clow (Apple Computer 1984, and today’s iPod); Dan Wieden (“Just Do It”);

Directed by Doug Pray (SURFWISE, HYPE!, SCRATCH), ART & COPY captures the creative energy and passion behind the iconic campaigns that have had a profound impact on American culture. Featuring rare interviews with the aforementioned industry legends, the film seeks to identify the elements that transform a slogan into a pop culture catch phrases....'The movie looks at advertising not as products flying off the shelf but as the work of a few American heroes who feel passionately about their craft, ideas, and the ability of ideas to change how people feel.'"

Lumix

"Deadline post-it" stop motion

Sagledajte radni dan drugačijim očima.

Wednesday, June 10, 2009

Miller Lite

Najnoviji spot za Miller Lite uliva nadu da će broj takozvanih "ingredients" spotova možda uskoro biti smanjen, a komunikacija elemenata voda-ječam-slad konačno biti prepuštena istoriji. Do srca i percepcije publike dolazi se jednostavnim, jasnim pitanjem: "Kada uživate u društvu prijatelja i posegnete za pivom, sigurno pomislite na to od čega li je ovo pivo napravljeno?... Aha, svakako!" :)

Food Lion

"You don't have to hunt for low prices" - kampanja koja ponašanje kupaca koji su u stalnoj potrazi za nižim cenama poistovećuje sa vremenom "u kojem je sve ovo počelo". Simpatičan dramaturški zahvat.

Inovativna komunikacija: Nissan

Sa ciljem da potencijalnim kupcima predstavi novi model kupea, Nissan je publici u bioskopu lepotu vožnje u automobilu otvorenog krova kreirao jedinstvenu senzaciju, projektujući sliku - iznad glava publike! Jednostavna a efektna prezentacija.

Tuesday, June 9, 2009

Cadbury

Ukoliko se u budućnosti uopšte budu pisali udžbenici o oglašavanju, kompanija Cadbury i njeni spotovi u periodu s kraja prve dekade XXI veka svakako će biti deo poglavlja "New Age". Nakon neverovatnog uspeha "gorila kampanje" (2007. godine) i "Eye-brow" spota, evo novog, manje radikalnog od prethodnih ali svakako veoma zanimljivog.

Alcohol: Know Your Limits!

Novi pristup komunikaciji jednoj od večitih tema oglašavanja: ukazivanje na probleme bolesti zavisnosti, u ovom slučaju: alkoholizma.

Heineken: novi TV spotovi

Novim spotovima Heineken pojačava vezu između "muškog sveta" i brenda.

Washington Loto

Za razliku od većine spotova namenjenih promovisanju nagradnih igara u kojima se u prvi plan stavlja sva sreća sveta koja očekuje srećne dobitnike, ovaj spot igra na, zapravo, još emotivniju notu: "Čiji život ćete promeniti?". Dodatno pomeranje naracije na odnos čoveka i psa je zanimljiv zahvat, s obzirom na to da je bilo za očekivati da će pod ovim sloganom Washington Lottery najpre komunicirati odnose u okviru porodice.

Klient - Primeri agencijskog pristupa

Koliko je i kako doba recesije promenilo odnos između naručioca i izvođača radova? Koja je cena rada? Ovaj video i dodatne informacije dostupne su na adresi: http://www.vendorclientvideo.com/

Monday, June 8, 2009

Portfolio Veče

Stela Artois

Najnoviji spot za premium brend poznat po konzistentnom insistiranju na novim rešenjima - kako u dramaturgiji, tako i u načinu na koji se predstavlja. Obratite pažnju na sekvencu bitke tokom spota.

Friday, June 5, 2009

Koralina 3D Premijera



„Koralina i tajanstveni svet“ je jedinstven i najoriginalniji film u savremenoj filmskoj animaciji. Ovo je najveća produkcija napravljena u stop-motion-u, a prva koja je napravljena u stereoskopskom 3D-u.

„To je lutkarstvo bez konca,“ tako animator „Koraline“ Ejmi Adami, opisuje umetničku formu stop-motion-a. Takav proces je uvek bio a i ostaće, potpuno drugačiji i specijalizovaniji, pritom je neverovatno zabavan za publiku.

Za svaki pojedinačni filmski ram (a ima ih 24 u sekundi), animatori suptilno i bolno manipulišu opipljivim predmetima na pozornici na kojoj se snima. Onda se svaki ram uslika i kada se puste jedan za drugim, likovi i okruženje su animirani u kontinuitetu pokreta. To je filmska magija koja je ručno napravljena. - B92

Ads of the World April 2009 nagradjeni

Izbor poznatog web-portala Ads of the World za najbolji film, print, outdoor, ambient, DM, online, use of media, art direction, production, illustration. Ovo su primeri za najbolji outdoor, a ostale proverite na Ads of the World sajtu.


Gold:



Silver:


Bronze:


Kiki Clown - reklama za Kiki bombone, rad agencije Bruketa&Žinić, pobednik 17. festivala tržišnog oglašavanja - Festo.

Wednesday, June 3, 2009

GOOD Transparencies Archive



Odlicna grafika statistike i trenutnog stanja nase planete, njenih resursa, potrosnje...

Vise detalja na: http://www.flickr.com/photos/goodmagazine/sets/72157618896371005/

Wonderbra: 10 godina



Zanimljivo - svega 10 godina razdvaja ova dva oglasa. I koliko je prvi (autorski rad Trevora Bitija) postao jedan od milestone-a oglasne industrije, toliko drugi dokazuje da je nova era uveliko počela i da postoji mnogo razloga za procenjenu vrednost brenda Facebook na 10 milijardi dolara.

Tuesday, June 2, 2009

Rowntree’s Ramdons | Let Your Random Side Out



Novi način komunikacije konditora: Beardyman, viral koji menja pogled na mogućnosti predstavljanja proizvoda čak i u ovoj kategoriji proizvoda.

Harley Davidson "Respect"

Heinz Microwaveable Soup



Autor: Leo Burnett, London. Spot je osvojio "Good, the Bad & the Ugly Award" (Advertising Women of New York); zlato na festivalu u Kanu, kao i Andy award 2002.

Novak Đoković - "Sramota me reklame..."




"Sramota me reklame za "Hed" zbog majke

Novak Đoković je izjavio da ga je sramota od majke zbog reklame koju je snimio za reket "Hed". Naš as je izjavio da je njegova majka odobrila reklamu i da joj je bila interesantna, ali joj je jedna stvar smetala. "Kada je saznala za reklamu nasmejala se i rekla da je sjajna. Bila joj je simpatična ideja i šale koje smo napravili, ali joj je scena sa "bradavicama" baš zasmetala. Bilo je malo neukusno što sam to uradio", rekao je Novak. Đoković je rekao da će i u budućnosti verovatno nastaviti da snima reklame, ali da se tako nešto više neće ponoviti. "Da li ću uraditi nešto slično i u nastavku karijere? Ne verujem. Znam da ću i dalje snimati reklame, ali se scena sa bradavicama više nikada neće ponoviti" rekao je naš as." izvor - Borba