Thursday, July 15, 2010

TVN Channel: short commercial breaks

"Poštovani gledaoci, a sada na kratko reklamni program prekidamo - filmovima! Vidimo se uskoro!"
Na TVN Channel-u ovu rečenicu, očigledno, ne možete čuti.






Gary Numan Vs. Die Hard Batteries

Malo stariji će lako prepoznati Gary Numana, jednog od "otaca" današnjeg elektro-popa - i čuti kako se njegov i dalje najveći hit - "Cars" (iz 1979.) koristi za novi spot za Die Hard Platinum Batteries.

Tuesday, July 13, 2010

Old spice: nastavak

Nakon fantastičnog uspeha prethodnih spotova (Cannes Grand Prix 2010), Isaiah Mustafa je (logično) zvezda i novog spota za Old Spice.

Thursday, July 8, 2010

Prokletstvo NIKE reklame

Kampanja "Write The Future" neće više biti upamćena samo po 10.000.000 gledanja na YouTubeu u roku od 5 dana od TV premijere: pamtićemo je i po ne maloj i veoma primetnoj medijskoj diskusiji na temu "prokletstva" reklame - zato što se 98% zvezda koje se pojavljuju u ovom spotu zaista našlo u kratkom roku u problemima: od zvezda koje su nastupale na SP - poput Drogbe (povreda, eliminacija tima), Kanavara (eliminacija u prvom krugu), Runija (nijedan gol, eliminacija), Riberija (eliminacija u I krugu), Ronalda čiji je najviđeniji potez bio pljuvanje u kameru - sve do nesrećnog Ronaldinja koji se na prvenstvu nije ni pojavio, nijedan igrač u spotu zapravo nije ostao - u igri, nakon četvrtfinalnih utakmica Svetskog Prvenstva. Čak je i Federer, koji u jednoj sekvenci igra ping-pong sa Runijem ostao bez trofeja na Vimbldonu, te je konačno i Kobi Brajant, uprkos osvajanju NBA prstena - nedavno morao na operaciju zbog povrede.

NIKE je reagovao prvi put: na emitovanje je stavljena verzija u kojoj se umesto Ronaldinja pojavljuje - Robinjo, ali je i on uskoro morao sa terena.



U igri su ostali samo oni koji u spotu NISU igrali - a to su španski reprezentativci koji samo čitaju novine za stolom, prateći šta se dešava sa ostalim igračima i koji će igrati u nedelju u finalu protiv Holandije i - Homer Simpson, koji je za sada - dobro.

NIKE reaguje drugi put: evo šta kažu Runijeve komšije.



Konačno, ali nikako najmanje važno: ovaj "slučaj" i kompletan medijski buzz napravljen u vezi sa "prokletstvom" dokazuje da je uticaj oglašavanja na ljude i dalje - ogroman, ukoliko su kampanje planirane, osmišljene i sprovođene dobro i drugačije.

Pol Arden: značenja reči “kreativno”?

Pol Arden nije poznat samo po sjajnoj advertising karijeri kreativnog direktora u vreme prve velike ekspanzije agencije Saatchi&Saatchi, već je u svetu prepoznat i kao autor nekoliko fenomenalnih knjiga namenjenih prvenstveno ljudima koji su posvećeni ovom zanatu.

U knjizi “It’s not how good you are, it’s how good you want to be” Arden definiše reč „kreativno“, sagledanu iz različitih uglova – ugla agencije i ugla klijenata:

„The word 'creative' is the currency with which ad agencies operate.

Without it there are no agencies.

It will feature heavily in any brief.

But what is meant by the word 'creative'?

It means something completely different to each client.

To one it may mean 'I want the same as my competitors but different'.

To another it may be as simple as wanting a new jingle.

To another it means 'Give me the same as we've had for the last 20 years, but not quite.'

99% will want something that they recognize from experience.

It has been alleged that Proctor & Gamble maxim is 'Creativity with a Precedent'.

Only one in ten thousand will really mean: 'Give me something I haven't seen before'.

So, before you make your pitch, find out exactly what your client means by word 'Creative'.

It's probably different from your definition."

Friday, July 2, 2010

Toyota: Nothing Soft Gets in


U duhu najboljih Toyota kampanja: novi spot za Toyotin 4WD drive range, kreiran i produciran od strane Saatchi&Saatchi Australia. Ovaj spot nije zanimljiv samo zbog reskog, Evropljanima možda stranog Aussie humora. Ova kampanje je, ujedno, jedan od primera navedenih u nedavnom IPA istraživanju na temu (ipak) postojeće veze kreativnosti i rezultata prodaje: ova kampanja je pomogla brendu da ostvari najbolju mesečnu prodaju 4WD vozila ikada.