Thursday, July 8, 2010

Prokletstvo NIKE reklame

Kampanja "Write The Future" neće više biti upamćena samo po 10.000.000 gledanja na YouTubeu u roku od 5 dana od TV premijere: pamtićemo je i po ne maloj i veoma primetnoj medijskoj diskusiji na temu "prokletstva" reklame - zato što se 98% zvezda koje se pojavljuju u ovom spotu zaista našlo u kratkom roku u problemima: od zvezda koje su nastupale na SP - poput Drogbe (povreda, eliminacija tima), Kanavara (eliminacija u prvom krugu), Runija (nijedan gol, eliminacija), Riberija (eliminacija u I krugu), Ronalda čiji je najviđeniji potez bio pljuvanje u kameru - sve do nesrećnog Ronaldinja koji se na prvenstvu nije ni pojavio, nijedan igrač u spotu zapravo nije ostao - u igri, nakon četvrtfinalnih utakmica Svetskog Prvenstva. Čak je i Federer, koji u jednoj sekvenci igra ping-pong sa Runijem ostao bez trofeja na Vimbldonu, te je konačno i Kobi Brajant, uprkos osvajanju NBA prstena - nedavno morao na operaciju zbog povrede.

NIKE je reagovao prvi put: na emitovanje je stavljena verzija u kojoj se umesto Ronaldinja pojavljuje - Robinjo, ali je i on uskoro morao sa terena.



U igri su ostali samo oni koji u spotu NISU igrali - a to su španski reprezentativci koji samo čitaju novine za stolom, prateći šta se dešava sa ostalim igračima i koji će igrati u nedelju u finalu protiv Holandije i - Homer Simpson, koji je za sada - dobro.

NIKE reaguje drugi put: evo šta kažu Runijeve komšije.



Konačno, ali nikako najmanje važno: ovaj "slučaj" i kompletan medijski buzz napravljen u vezi sa "prokletstvom" dokazuje da je uticaj oglašavanja na ljude i dalje - ogroman, ukoliko su kampanje planirane, osmišljene i sprovođene dobro i drugačije.

No comments:

Post a Comment